Мајка Марија (Скобцова)
Za antihristot
Sudbinata na ~ovekot e povrzana so prvorodniot grev, so padot vo grev ne samo na Adam, no i na Eva. So niv dvata e zapo~nat patot na ~ove~kiot rod, vo niv dvajca bil otkrien obrazot Bo`ji, vo niv dvata bil projaven darot na slobodata i obata bile pobedeni od drevniot zmej. So potpolna bezuslovnost imeno vo nivnata odvoenost i vo nivnata zaednica e daden obrazot ~ove~ki.
Nepomirlivosta na prvorodniot grev nadvisuva nad svetot kako dvojno projavuvawe, i kako pohota, i kako smrtnost.
I kako {to obrazot ~ove~ki bil javen vo svetot, kako obraz na dvajca, taka i vo dvajca trebalo da bide otkriena Sofija, - bidej}i taa i se pomra~ila niz dvajca vo celata tvorba.
Od padot vo grev i do Bogovoplotuvaweto vo tvarniot svet ednovremeno prebivale i Premudrosta Bo`ja, i o{tetenosta na ~ove~kata priroda. Vo razna mera i najrazli~no se soedinuvala Premudrosta so pohotata na povredenata priroda, besmrtnosta na obrazot Bo`ji vo ~ovekot so negovata tvarna smrtnost.
I prv pat vo Bogovoplotuvaweto na ~ove~kata priroda i pretstoelo da ja nadvlada nepomirlivosta na prvorodniot grev. Prvona~alno pohotata na prirodata bila nadvladana so li~nata svetost na Bogomajkata, koja pred site ja nadvladeala smrtnosta na svojata priroda.
Potoa ovaa smrtnost bila nadvladeana so Voskresenieto Hristovo, istrgnuvaj}i go od smrtta nejzinoto `ilo.
Iskupuvaweto na tvorbata od nepomirlivosta na grevot do{lo i se ostvarilo niz dvajca, - niz Bogomajkata i niz Bogo~ovekot, niz odve~nosta Prisnodevstvoto i Prisnomaj~instvoto na Marija i niz Predve~niot Krst na Sinot Bo`ji.
Bogomajkata, oseneta so Svetiot Duh, i voploteniot Sin Bo`ji - tie dvajca - se polnotijata na ~ove~kiot obraz na nebesata - polnotijata na otkrienata Sofija - ikonata Majka-Dete, maj~instvoto i Sinovstvoto. Ete toa, e ona {to ja raskinalo nepomirlivosta na zmijata.
I mi se ~ini potpolno neizbe`no, koga zboruvame za Antihristot, da go mislime negovoto delo ne samo kako protiv-Hristovo delo, tuku kako delo, naso~eno protiv sekoe projavuvawe i otkrivawe na Sofija. Toj - ne e samo antihrist, toj e - i anti-Sofija.
Toa, kako prvo, zna~i, deka kolku {to Bogovoplotuvaweto ja ostvarilo vozmo`nosta na postoewe na tvorbata nadvor od nepomirlivosta na grevot, nadvor od pohotata i smrtta, tolku javuvaweto na anti-Sofija treba da se pojavi vo nekoe krajno ostvaruvawe, bez primesi, na polnotata na pohotata i smrtta. Kako vtoro, toa zna~i, deka, javuvaj}i gi po sebe osobinite na antihristot, toj }e se projavi i kako anti-Marija. Vo nego }e ja ima potpolnata sprotivnost na obrazot Bo`ji vo ~ovekot, na ikonata Dete-Majka. Zna~i, toj e anti-Majka, anti-Marija, i anti-Dete, antihrist. Inaku - samo vo svoeto dvojno projavuvawe toj vo polnotija se poka`uva kako anti-Sofija.
Od druga strana toj, sekako, e i anti-Adam.
Vo izvesna smisla mo`e cvrsto da se ka`e, deka toj }e se javi, vo dvoen oblik, - kako antisinovstvo i kako antimaj~instvo. Ako Sinot Bo`ji, Hristos, ja pobeduva smrtta so krstot, so svojata raspnatost, pogubuvawe, smrt, sprotivno na toa, toj mora da bide apsolutno utvrduvawe na smrtta, vo nego mora da se voploti pogubuvaweto, xelatstvoto.
Vo pogubuvaweto se javuva negovata vistinska su{tina kako antisinovstvo, toa e negovata anti-Golgota.
I toa pogubuvawe, umrtvuvawe na `ivotot vo dadeniot slu~aj ne mo`e da bide nekoj ednokraten i slu~aen akt, kako koga nekoj }e li{i drug od `ivot, - ovde toa e nekoe predve~no svojstvo, vnatre{na tajna vo koja ima i skriena mistika, crna mistika, {to nie neposredno ja vospriemame vo sekoj oddelen slu~aj na ubistvo, kazna, duhovno ubivawe, duhovno uni{tuvawe na `ivotot.
Pogubuvaweto, ubivaweto na `ivotot, kako sprotivnost na krstot {to ja pobedi smrtta, - e iscrpuva~ko i na poslednata realnost realno svojstvo na antisinovstvoto - t.e. antihristot. Antihristot se pojavuva od nebitie, kako takov koj go utvrduva nebitieto, smrtta, kako onoj koj go realizira xelatstvoto. A zaedno so toa sosema e o~igledno, deka so edno takvo, duri i krajno utvrduvawe na edinstvenata posledica na prvorodniot grev - smrtta - ne mo`e da bide iscrpeno javuvaweto na anti-Sofija, koja se sprotistavuva na Bo`jata tvorba, taka {to sfateniot antihrist se poka`uva kolku tolku obesilen, ne se otkriva do krajot /.../ ne se vooru`uva protiv celiot obraz na Sofija vo ~ovekot, na ikonata Dete-Majka. Toj mora i poinaku da se otkrie, kako antimaj~instvo, kako anti-Marija. Grevovnosta pobedena od Bogomajkata se poka`uva vo toa, {to Taa e Prisnodeva i Prisnomajka. So ova tvorbata do svojot vrv se izveduva od nepomirlivosta, se osloboduva od pohotata. Na `enata, oble~ena vo sonce, - na odve~nosta Maj~instvoto mu protivstoi "golemata bludnica, koja na vodi mnogu sedi", "@enata koja sedi na purpurniot yver", "oble~ena vo porfir i purpur, ukrasena so zlato i dragoceni kamewa i so biser i koja dr`i zlatna ~a{a vo racete svoi, napolneta so merzostite i ne~istotiite na nejzinoto bludodejstvie". Taa mora da se utvrdi sebe kako antidevstvo i antimaj~instvo, kako apsolutno javuvawe na pohotlivosta na svetot, kako od ni{to pojavena i koja so sebe go pregrnuva celiot svet niz prostituiraweto na tvorbata.
Povtorno i tuka ne mo`e da stanuva zbor za nekakvi delumni javuvawa, za ednokratni dejstvija na pohotata vo ~ove~kata priroda. Stanuva zbor za osnovata na su{tinata na zloto, za samiot princip, koj ima apsolutna realnost vo svoeto voplotuvawe. Za korenitoto i re{ava~koto protivstoewe na Maj~instvoto i Devstvoto. Samo taka i mo`e da se sfati anti-Marija vo nejzinoto otstvaruvawe. Sepak i po su{tina /.../ bi bilo nepravilno da se ka`e, deka smrtnata kazna i prostitucijata - toa e ostvaruvawe na anti-Sofija vo svetot. I toa, i drugoto mo`e da se smetaat, takare~eno, za povr{ina na proekcijata na su{tinata /.../ i su{tinata na pohotlivosta na zloto /.../ vo dadeniot slu~aj ne treba da se uprostuva.
Zaedno so toa, nekako potpolno e jasno, deka, edna{ usvojuvaj}i go utvrduvaweto na obrazot na Sofija vo ~ovekot, kako ikona na Deteto-Majka, nie neizbe`no imeno po tie pati{ta }e go barame i odrekuvaweto na ovoj obraz, odrekuvaweto na Maj~instvoto i Sinovstvoto, kako potpolno javuvawe na anti-Sofija. Taa }e bide voplotena vo svetot, kako antihrist kako anti-Marija, kako sovr{eno xelatstvo vo apsolutno ra{irena smisla na zborot i kako golema bludnica, koja sedi na vodi mnogu; inaku - kako smrtnost i pohotlivost, kako odrekuvawe na voskresenieto i odrekuvawe na ro`destvoto. I kako {to crnata mistika na xelatstvoto ja primame vo sekoj oddelen slu~aj na kazna i ubistvo, taka i takvata crna mistika na pohotlivosta i antimaj~instvoto, bez somne`, lesno vidliva vo realnata i konkretna `ivotna situacija na sekoj golem grad, na sekoe negovo slu~ajno projavuvawe.
Ako imeno taka ja sfa}ame anti-Sofija, ovoj dvoen obraz na zloto navistina go vpiva vo sebe i go pokriva so sebe sekoe konkretno zlo vo svetot i se javuva kako najgolemo osramotuvawe na ikonata na Majka-Dete, istovremeno voplotuvawe i na antihrist, i na anti-Marija.
|